Welke richting tot analist kan ik het beste kiezen?

Ik doe een mbo-4 opleiding tot analist en moet een richting kiezen. Ik weet alleen niet welke richting ik moet kiezen. Ik kan kiezen tussen chemisch, biotechnologisch en biomedisch. Ik vind de volgende dingen leuk:

Onderzoeken welke micro-organismen in bv. voeding zitten.
Onderzoeken welke medicijnen wel/niet werken tegen bepaalde micro-organismen zoals met een antibiogram.
DNA matchen van mensen.
DNA van micro-organismen veranderen door genen in te bouwen (dit lijkt me leuk, maar dit gaan we op school nog doen)

Zou iemand weten welke richting hier vooral aan voldoet? Op internet is het vrij onduidelijk omschreven.

Bij voorbaat dank aan iedereen die mij hiermee kan helpen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Biomedisch klinkt het meest logisch, met de dingen die je opnoemt
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Welke dingen zijn biomedisch die ik opnoem?
Erna55
7 jaar geleden
Je opleiding heeft toch wel voorlichting gegeven over de inhoud van de studierichtingen ?

Antwoorden (1)

Biomedisch houdt zich meer bezig met het ontwikkelen van medicijnen enz. en bio chemisch houdt zich meer bezig met moleculen en cellen..het gedrag en interacties enz.

Wat jij aangeeft, dus waar jouw interesses liggen is meer van biotechnologische aard. Biotechnologie geeft inzicht in de werking van een cel.... alles over DNA ....het gedrag van eiwitten enz. Hier leer je bacteriën,schimmels, gisten en enzymen te gebruiken om nieuw voedsel, medicatie, brandstof enz. te ontwikkelen.Ook wordt vaak gebruik gemaakt van proefdieren. Moderne technologie past de eigenschappen van bacteriën, planten en dieren aan door rechtstreeks in te grijpen op de code van de erfelijke info.. het DNA.
Biotechnologie wordt toegepast op diverse gebieden zoals de geneeskunde, landbouw, voeding en industrie.
amc