Hoe kun je NT-2 docent worden?

Toegevoegd na 4 minuten:
Zonder dat ik er ruim 2000 euro voor moet neertellen, want ik zag dat de gemiddelde opleiding dat kost. En dat heb ik niet...

14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Ik wil graag Nederlands gaan geven. Ik heb al een universitaire opleiding (pedagogiek), maar wil een carriereswitch. Maar alle cursussen kosten ontzettend veel, en die centjes heb ik niet. Ik vroeg me af of er nog andere wegen te bewandelen zijn.

Antwoorden (3)

Voor niks gaat de zon op. Dus als je een studie wilt volgen, zul je daar de benodigde centjes voor neer moeten leggen ; dat word je niet gratis.
Natuurlijk zijn er wel allerlei mogelijkheden tot studiefinanciering ; wellicht dat je eerst in die hoek je licht op kunt steken ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door je (toekomstige) werkgever ervan kan overtuigen jou op cursus te sturen en dit voor je te betalen...
Als je het zelf betaalt, is het aftrekbaar van de belasting (tenminste in +49... in +31 ook?).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NT-2 docent kunt u ook worden als vrijwilliger. Daaraan worden niet veel eisen gesteld en krijgt u vooraf een cursus aangeboden.

Wanneer u betaald werk zoekt als NT-2 docent, wordt het volgende gevraagd.
Als eerste heeft u natuurlijk onderwijsbevoegdheid.
Andere vereisten:
- U beschikt over aantoonbare didactische vaardigheden
- U bent bekend met NT2 onderwijs
- U beschikt over ervaring met onderwijs aan (laaggeschoolde) volwassenen
- U staat open voor omgang met culturele verschillen
- U beschikt over de nodige sociale vaardigheden om in een heterogene groep interactie tot stand te brengen
- U heeft affiniteit met beroepsopleidingen
- Uw eigenschappen: sociaal, assertief, initiërend, praktijkgericht, zelfstandig, motiverend, ondernemend.