Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke schoolspullen heb ik nodig op het mbo?

Mijn vakantie is bijna afgelopen en ik ga dan naar het mbo, nou vroeg ik me af welke schoolspullen ik nodig heb daarvoor, ik heb geen lijst gekregen, mijn vakken zijn NL, ENG en reken, verder nog praktijk, maar volgens mij heb ik minder nodig dan op het vmbo, boeken kaften hoeft ook niet op mbo dacht ik?

Toegevoegd na 1 minuut:
(Ik kan het gewoon nergens vinden)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
14.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien je toekomstige school even bellen voor een lijst met wat je nodig hebt? Je kunt wel gaan gissen maar dan koop je misschien t verkeerde. Ook ben je wel een beetje aan de late kant nu om alles zo op t laatste moment te regelen.
Ritsuka
7 jaar geleden
Ligt er ook aan wat voor MBO opleiding, zit een groot verschil tussen sport, autotechniek, of wat anders natuurlijk. In elk geval de basics als multomap met schrijfbladen, pennen, potloden, etc.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hoi hoi,

Ga er maar van uit dat je een redelijk goede laptop nodig hebt (waar je de komende 4 jaar mee uit de voeten kunt) en dat je er daar mee eigenlijk bijna bent.

Verder wat syllabi en een paar boeken, maar niet zoveel als vorig schooljaar. Je hebt sowieso eerste paar weken de tijd om de boeken rustig te bestellen, want het meeste werk kan je op de laptop doen. Op MBO hebben ze een zgn. 'digitale leeromgeving' (meestal BlackBoard) daar kan je je lesstof inzien en je kan daar ook je documenten heen uploaden (oftewel hetgeen je gemaakt hebt sturen).

Boeken kaften is niet verplicht (immers, het zijn koopboeken, itt. op VMBO waarbij je ze moest terug sturen). Dus de boeken zijn van jou. Wel raad ik je aan om ze wel te kaften zodat je ze in een zo goed mogelijke staat kan doorverkopen als je er klaar mee bent (bijv. via Bol.com).

Succes ... enne ... vooral je best doen op school! :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding