Waar kan ik mijn schoolboeken verkopen?

Ik mocht wat schoolboeken houden van mijn school. Ik wou ze op marktplaats zetten maar door de zomervakantie is de aanbod er erg laag voor. Is er iemand of een zaak die schoolboeken koopt van mensen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
ronron1212
7 jaar geleden
Hoezo mocht je ze houden waren ze te oud dan brengen ze ook geen geld meer op.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met wat geluk kun je ze aan de straatstenen nog slijten.....schoolboeken zijn alleen maar veel waard als je ze moet KOPEN, na het schooljaar zijn ze oud papier. Hwt nieuwe jaar komt er gegarandeerd een nieuwe druk met minimale wijzigingen, en wil niemand het meer hebben. Dat hebben ze in Duitsland een stuk beter bekeken. Daar verstrekt de SCHOOL gratis de boeken (en eind van het jaar lever je ze weer in). Zo gaat een gemiddelde druk minstens 5 tot 10 jaar mee ;-)

Antwoorden (2)

Jazeker, dat kan wel. Er zijn winkels die tweedehands schoolboeken verkopen.

Schoolboeken hebben een beperkte waarde in euro's . Op het moment dat je ze nieuw aankoopt voor het schooljaar begint betaal je het volle pond . Het volgende jaar kan het zo maar zijn, dat ze nog amper iets waard zijn, omdat er een andere editie/uitgave vereist wordt. Of een heel ander boek, dat kan natuurlijk ook. Daar zit je dan met je boek dat misschien €50 of meer kostte.

Gelukkig zijn er soms boekenmarkten op scholen, waar je wel je boeken aan het eind van het jaar kunt verkopen.

In andere gevallen zul je ze op Marktplaats of bij de super op een briefje op het 'bord' te koop moeten aanbieden.

Er zijn ook nog boekenwinkels die in tweede hands schoolboeken handelen. Een daarvan is De Slegte in o.a. Rotterdam, maar kijk op de link :

"Wij kopen weer boeken in!

Ontvang mooie prijzen voor uw boeken. Hoe? Maak een telefonische afspraak met ons filiaal in Leiden zodat wij vooraf kunnen aangeven of uw boeken voor verkoop in aanmerking komen. Zo weten we zeker dat u de reis niet voor niets maakt." (uit de bron)

Dus eerst even bellen om te kijken of je niet voor niets naar de winkel in Leiden reist.

Succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kan bij VanDijk.nl