wie weet een goeie vraag die een lange discussie kan brengen?

ik zou graag een vraag stellen aan onze leerkracht van aardrijkskunde .
een vraag die een lange discussie kan brengen.

leuker dan les ;)

vorige keer probeerden we dat en het was gelukt met de vraag:
waarom is de wereld rond
:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Waarom heeft aarde een ozonlaag en water en hebben alle andere planeten dat niet ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

wat is het belangrijkste explicitiete bewijs van atheiten voor absentie van een oppermacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft bar weinig met aardrijkskunde te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begrijp je hem zelf wel die vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Menno, soms kan ik je waarderen, maar nu verdenk ik je van een klein glaasje....
Wat bedoel je, om met Raymon is laat, te spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Atheiten? Wat zijn dat voor een rariteiten? Aanhangers van de grote Heit? I can relate to that! All hail Heit!
Misschien de volgende:
Geografische goede en slechte plekken plekken om te wonen. En hoe is bepaald waarom op sommige plaatsen veel, weinig, geen of beter geen mensen wonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is tweede klas middelbare school standaard stof.
Als de mens geen dijken had gebouwd of kunstmatig land had aangelegd, hoe groot zou dan het voor mens en dier bewoonbare oppervlak op de aarde nu zijn geweest? En wat zouden dan de gevolgen zijn: minder mensen, minder (soorten) dieren etc.?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoort Kosovo onafhankelijk te zijn, of is het beter af, als het een onderdeel blijft van Servie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hebben het land en het water op de aarde elkaar nodig? Is er een soort evenwicht noodzakelijk?

Wat is de betekenis van het afsmelten van de Noorspool voor de aarde? en de verdeling van het land en de zee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel een vraag over geloof en/of politiek en je kunt lachen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de opwarming van de aarde een fabeltje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom is de zee zout? Er stroomt toch steeds zoet water in?
Waarom liggen de meeste derdewereldlanden rond de evenaar terwijl daar juist de meeste planten kunnen groeien?

Politieke lenen zich het beste voor zo'n doel.
Hoe moet de welvaart herverdeeld worden?
Waarom leggen we zoveel natuur aan in Nederland terwijl er woningnood heerst?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er een beetje aan of jouw Ak-leraar een sociaal of een fysisch geograaf is. Meestal kun je sociaal geografen lekker op de kast krijgen als je hele zware fysisch geografische vragen aan ze stelt, zoals 'waardoor worden convectiestromingen in de aardmantel veroorzaakt, en het vervolg: Ja, ik weet dat warm magma opstijgt, maar hoe komt het dan dat magma warm is? Of 'hoe ontstaan geodes' (dat zijn van die holle stenen met kristallen er in, is een heel verhaal...)

En kun je fysisch geografen goed op de kast krijgen door sociaal geografische vragen te stellen zoals 'ik snap niet hoe het komt dat het zo lang duurt voor een bevolkingspiramide uivormig wordt bij een eenkindbeleid zoals in China'.

Of anders probeer je het met: hoe komt het dat de aardas scheef staat (zie mijn vraag over de scheve stand van de assen van de planeten van enkele dagen geleden).

Succes, wel een beetje lief zijn voor je ak-leerkracht, he?