Iemand een leuk einde voor een spreekbeurt (over honden) ipv gewoon te zeggen "dit is het einde van mijn spreekbeurt ?

Ik vind het nogal saai om gewoon te eindigen met dit traditionele zinnetje.

13 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje, al de víerde vraag over je hondenspreekbeurt.. :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk toch? :) als de spreekbeurt daardoor beter gaat.
rubia
13 jaar geleden
Inderdaad, ik heb al van heel veel mensen leuke tips gekregen! Die hebben van mij allemaal een duimpje gekregen.

Het beste antwoord

Ik ben uitgeblaft. Zijn er nog vragen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ grappig.

Andere antwoorden (12)

Woef, woef!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ze als afsluiter wat informatie over het asiel geven, om ze zover te krijgen om een hond in huis te halen zodat ze al het leuke van honden wat jij in je spreekbeurt hebt verteld, in de praktijk kunnen ervaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beschaving van een volk is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan

M. Gandhi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"En zo zien we maar weer, dat alles wat leeft, groeit en bloeit, ons altijd weer boeit".
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahh, Ja, hoe heette die man ook weer, een heel typische naam, kom er niet op...
AWM
13 jaar geleden
Heette die niet Dr. Fop I. Brouwer of zo iets?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik heb het net gevonden. Inderdaad Fop I. Brouwer. zowel Fop was grappig, maar wat zou de I zijn geweest?
AWM
13 jaar geleden
Hij heette Foppe Inne Brouwer, en is in '91 overleden.
Het juiste citaat moest trouwens zijn: "al wat leeft en groeit en ons altijd weer boeit."
Ja, ""Als je mijn hond eens wilt zien, mag je bij mij thuis komen"".

Mijn dochter heeft 30 jaar geleden ook een spreekbuurt op de basisschool gehouden over onze bobtail. Uiteraard heb ik haar daar ook mee geholpen.
Men vond dit verhaal zo leuk dat ze hem driemaal heeft mogen doen, in twee hogere klassen ook.
Ze deed ook de typische bewegingen van de hond na. Ze had uiteraard de stamboom bij zich.
Ik heb een beetje meegeholpen, maar omdat ze dol was op de hond, deed ze het echt heel leuk.

Succes met jullie spreekbeurt. Natuurlijk helpen moeders en vaders altijd mee met zoiets. Wij mogen ook bijdragen aan de ontwikkeling van het spreken in het openbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dit was het staartje van de hond,oftewel het einde van mijn spreekbeurt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook heel leuk!!!
Rieneke1
13 jaar geleden
dat is een leuke keesje! :)
Bij verdriet,pijn eenzaam of alleen,
een betere vriend als je hond is er niet een.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
..en daarom kun je beter een konijn nemen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:) +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha +
Dit was nu precies wat ik jullie allemaal wilde vertellen. Zijn er nog vragen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op Internet, tik in Google : "grappen over honden" en kies er een uit die aangepast is aan de groep voor wie je de spreekbeurt geeft. Woef!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mijn dochters vaak doen is een korte quiz houden met vragen, die in jouw geval over honden kunnen gaan. Dat kan iets zijn wat je hebt verteld, maar ook over grappige hondenfeitjes gaan:

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/46720-hondenweetjes-allerlei.html

http://www.hondentips.com/artikelen/wist_je_dat.html

Zoiets kan leuk zijn om de klas er actief bij te betrekken en het is een mogelijkheid om je spreekbeurt samen te vatten.

Ik zou je adviseren om daarna wel te vragen of iemand nog vragen heeft. Wil je het helemaal leuk afsluiten, dan kan je na het vragenrondje afsluiten met een leuke zin/spreuk, zoals een aantal mensen al hebben geantwoord. Er zitten leuke ideeën tussen.

Vind je het lastig om zo'n zin te bedenken of een zin uit je hoofd te leren, dan kan je ook een hele leuke afbeelding op een dia zetten (als je tenminste net als mijn dochters PowerPoint gebruikt)

Ik zou in geen geval zeggen: "Dit was het einde.. ". Dat is inderdaad wel afgezaagd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartstikke goed dat je een uitsmijter wilt hebben!

Een paar tips:
- houd je slotzin kort en krachtig. Hij moet op je onderwerp slaan, mag grappig zijn en hoeft niet zo serieus te zijn als je spreekbeurt. Doe geen mopjes, dat is gewoon te lang!
- Laat je stem naar beneden gaan aan het eind van je slotzin, dan hoort je publiek dat het klaar is.
- Blijf na je slotzin ook gewoon stil. Ga niet er nog iets achteraan mompelen. Klaar is klaar.
- bedank het publiek en kijk na je laatste woorden nog even de klas in.
- ga niet je spullen al pakken tijdens je slotzin, in de veronderstelling dat het dan duidelijk is voor het publiek 'dan zien ze dat ik ga afronden'.
- ontlaad je pas buiten het zicht van je publiek. Zuchten van verlichting doe je buiten gehoorafstand.

Voorbeelden:
Als je benadrukt dat een hond een gezellig en fijn huisdier is: "Met een hond blijf je je hele leven gezond!"
"Een hond is je hele leven lang je trouwste vriend."
"Zo zie je maar weer: Met een hond ben je altijd veilig."

Terzijde:
Met een leuke openingszin kun je heel goed de aandacht trekken, bijvoorbeeld:
"Soms denk ik: Was ik maar twee hondjes, dan kan ik samen spelen." En daarna begin je je spreekbeurt.

Heel veel plezier met je spreekbeurt, maak er een feestje van!