Basisschool, Vwo en de studie geneeskunde

Toegevoegd na 15 minuten:
Oh, Profiel N&G met Natuurkunde of N&T met biologie (het wel bekende dubbelprofiel)
en als je op je eindexamen gemiddeld hoger dan een 8 staat hoef je (meestal) niet mee te loten, maar ze gaan waarschijnlijk het lotingsysteem afschaffen, dus dan hoef je helemaal niet te loten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Heel hard studeren op het VWO of Gynasium en dan cijfers halen boven een 8.
Zodra je dit bereikt hebt schrijf je je in voor de studie geneeskunde in de hoop dat je wordt toegelaten.
Vervolgens begin je met de basisstudie "arts" van zes jaar. Zodra je dit hebt kun je je verder specialiseren indien je dit wilt. Tel daar weer een paar jaar studie bij om dat te bereiken.

Verder moet je met regelmaat bij studeren om bij te blijven.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Realistisch denk ik.
hier een link naar welk profiel je het beste kan volgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vwo en dan medicijnen studeren. sneller gezegd dan gaan. tenzij je heel erg langzaam praat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk eens op ikwildokterworden.nl
Je moet een vwo diploma hebben met het profiel natuur en gezondheid of natuur en techniek met biologie erbij. En daarna geneeskunde studeren, dan ben je basisarts. Vervolgens moet je je nog specialiseren, en daar zijn een heleboel mogelijkheden in. Bijvoorbeeld gyneacoloog, huisarts of dermatoloog.
Ik wil ook dokter worden (A)