Wat is het alternatief van een werkgeversverklaring voor een zzp'er?

Ik zie en hoor met regelmaat dat mensen een werkgeversverklaring (met stempel) nodig zijn voor bijvoorbeeld een hypotheek of het aanvragen van een financiering. Maar wat als je zzp'er bent? Dan kan je geen werkgeversverklaring krijgen omdat je immers eigen baas bent. Wat is dan het alternatief voor deze verklaring voor een zelfstandige zonder personeel?

Toegevoegd na 8 uur:
Deze zelfstandige is twee jaar zzp'er

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
17K

Antwoorden (3)

Voor een hypotheek moet je dan van 3 jaar de jaarcijfers inleveren
En dan bekijken ze wat je kan lenen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Dan wordt het moeilijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je van de afgelopen twee jaar een hele mooie winst kan laten zien geef ik je een grote kans van slagen.
Voor een werknemer is het om aan de bank te kunnen aantonen dat je een vast inkomen heb, en in staat ben de hypotheek op te beregen. voor en zelfstandige of zzp.er is het vaak dat ze de gunstige omzet van het afgelopen jaar of jaren kunnen tonen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het alternatief is om je vooral te richten op hypotheekbanken, financiers of adviseurs die zich gespecialiseerd hebben in zelfstandig ondernemers. De rest moet je vooral links laten liggen: je past niet in het systeem, ze snappen de zelfstandige niet, en ze gaan en willen het soms ook niet snappen.

Ik heb destijds als zelfstandig ondernemer in 2009 via zo'n gespecialiseerde hypotheekadviseur een prima hypotheek kunnen krijgen op basis van 2 jaarrekeningen.