Mag je bij het halen van een MBO/HBO/WO diploma ook je tas aan de vlaggenstok hangen?

Of is het meer iets voor het VMBO/HAVO/VWO?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
10.2K

Het beste antwoord

Jazeker,

Op elk niveau is het behalen van een diploma een prestatie, en dient uitbundig gevierd te worden...!!!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

ik denk dat je altijd vrij bent om een tas aan een stok te hangen ongeacht de gelegenheid
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij mag je je tas altijd wel aan een stok hangen, daar hoef je geen diploma voor behaald te hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mogen doet het wat mij betreft zeker maar is het niet gewoon een beetje sneu?

(Niet dat het volledig roze spuiten van mijn kamer en al mijn spulletjes erin nadat ik met succes mijn scriptie had verdedigd nu blijk gaf van iets hogers maar toch...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zou je laptop er aan hangen als overtreffende stap. Het verschil moet er wezen!

Ik vind dat dat best kan, maar echt een traditie is het niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je vraag is 'mag het', heb ik even het Nederlandse vlagprotocol bekeken. Volgens dat protocol mag er geen versiering of andere toevoeging op de vlag (ik neem aan op het doek zelf, zoals bijv. borduursel) worden aangebracht, en mag de vlag niet 'louter ter versiering' worden gehesen, de vlag is namelijk "het symbool van de eenheid en de onafhankelijkheid van het Koninkrijk der Nederlanden.". Verder moet de vlag altijd zo hangen dat hij de grond niet raakt (en het verkeer niet hindert) en moet de vlag bij zonsondergang worden binnengehaald tenzij hij zo wordt verlicht dat de kleuren (helder vermiljoen, helder wit en kobaltblauw) goed zichtbaar blijven.

Een tas aan een vlaggenstok 'mag' dus eigenlijk überhaupt niet. Niet dat iemand zich daar iets van aantrekt, en niet dat je een boete zou krijgen (gelukkig maar), dit protocol is namelijk bedoeld voor overheidsinstanties.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als dat ritueel je met vreugde vervult en tot tranen tot beweegt: doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Absoluut, gewoon doen!
Heb het jaren geleden zelf ook gedaan en als ik nu ergens zo'n tas zie hangen moet ik toch altijd even glimlachen, omdat ik me het humeur van de geslaagdezo goed kan voorstellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Al ben je blij dat je weer een dag extra wakker mag worden.
Ik zou gewoon lekker elke dag de tas ophangen! ;)

Dat mag sowieso bij elke dag/gelegenheid!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aan de vlaggenstok mag wel, maar zonder vlag, daar zijn namelijk regels voor.
Of je het bij dat niveau nog wilt, lijkt me sterk. Als puberende tiener is zo'n tas misschien nog een symbool, maar als je eenmaal een vervolgopleiding gevolgd hebt, zul je de meerwaarde van die tas aan de stok waarschijnlijk niet meer zien (als je dan nog een tas gebruikt).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet de fusten bier de je met je verenigingsgenoten leegzuipt op je afstudeerfeest aan de vlaggenstok hangen.

En vlag mag eventueel ook...