Als een bedrijf mij "wit"wil betalen voor een dienst, moet ik mij dan inschrijven bij de kvk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je als zzp er aan de slag wil en dus je diensten niet in dienstverband gaat doen maar op factuur basis dan moet je je inschrijven bij de KvK dan krijg je ook een btw nummer en kun je aan de slag. Vergeet niet op je factuur ook de btw te vermelden en deze af te dragen aan de belastingdienst.

Als ik voor een vriend of buurman incidenteel een klusje klaar en ik maak er voor hem een uitgewerkte nota van, die hij per bank betaalt, dan betaalt hij mij wit en heb ik niets te maken met btw of KvK.

Indien het incidenteel is totaal niet !zeker niet bij KVK . Kost je alleen maar geld . Inschrijven bij kamer van koophandel ,heeft alleen nut indien je je na verloop v tijd ,je echt als bedrijf wil presenteren . De KVK zou je mogelijk een ander advies geven ,maar die zeggen altijd inschrijven .In deze situatie heb je alleen met de belasting te maken !ik weet het bedrag niet uit m'n hoofd (en zit nu op zee met moeilijk bereik)maar met 1of 2web site 's zit je nog wel in de btw vrijstelling ,maar dan ook niet btw terug vragen bij aanschaf bedrijfs middelen . Ps mogelijk (hopelijk)wordt inschrijf KVK voor heel veel bedrijf 's activiteiten afgeschaft . Het is een soort register waar je kunt inzien waar je zaken mee doet .in jou geval geen verplichting.zoek liever contact met belasting dienst .voor meer info .succes.

Als het werkzaamheden zijn die je heel sporadish doet of die onder vrije beroepen vallen hoef je je niet te registreren! fiscaal moet je de opbrengsten indien meer dan 150 per maand of 1500 per jaar (onkosten vergoeding) opgeven als inkomen uit tegenwoordige arbeid. Let op; je mag nooit btw in rekening brengen want je bent geen ondernemer voor de btw.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100