wat zijn de studiekosten van een vwo?

Mijn oudste dochter gaat naar het VWO, zijn komt met het verhaal dat je vanaf het vierde leerjaar studiekosten moet betalen. Klopt dat en zo ja weet iemand hoeveel dat ongeveer is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Dit kun je bij de betreffende school navragen.
Mogelijk staat dit ook al in de brochure/ informatiepakket.

Het beste antwoord

Dit verschilt natuurlijk per school, al zitten er in het algemeen bij de meeste scholen geen studiekosten verbonden aan een opleiding, voor middelbaar onderwijs dan. Wat bijvoorbeeld wel gebruikelijk is, is een jaarlijkse bijdrage voor excursies, examentrainingen, buitenschoolse activiteiten etc. Dit geldt in de regel voor 'normale' middelbare scholen. Voor privéscholen ligt dit natuurlijk anders.

Maar het blijft natuurlijk zo dat scholen hierin verschillen en het dus het beste is dit gewoon bij de betreffende school na te vragen.