mag een schoolbibliotheek je een boete geven voor het te laat inleveren van een boek en ben je ook verplicht om het te betalen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Over interpunctie gesproken:
Vergeet maar ééns je huur, elektra of belasting te betalen. Dan komen ze het wel halen op een voor jouw wel minder prettige manier. Dit n.a.v. je reactie op het antwoord van Amadea.
Erna55
8 jaar geleden
@Sanderoo112 : denk je dat de boete niet geldt wanneer je " gewoon vergeten bent " om je boek in te leveren ?
De boete geldt gewoon. Welke smoes of reden je ook had.

Antwoorden (1)

Uiteraard mogen ze dat. De kans dat een medeleerling op dat boek wacht is redelijk aanwezig. Hoe zou jij het vinden als je voor je huiswerk een boek moet lezen, maar degene die het van de schoolbibliotheek te leen heeft brengt het niet op tijd terug? Misschien hebben ze zelfs een nieuw exemplaar moeten aanschaffen omdat jij ze zo lang hebt laten wachten. Daar mag dus best een schadevergoeding voor gevraagd worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
En jij bent vanzelfsprekend verplicht om dat bedrag te betalen.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
wat als iemand het een lange tijd vergeten was dat hij een boek moest terugbrengen en toen hij er achter kwam dat het boek te laat is het bedrag bijvoorbeeld 4 euro is, maar hij dan ziek is en het boek ook niet terug kon brengen en het bedrag is opgelopen tot 5 euro moet hij dan nog steeds die 5 euro betalen of die 4 euro? Sorry voor het weinig gebruiken van interpunctie trouwens.
Amadea
8 jaar geleden
Wordt er geen herinnering verstuurd dan? Is tegenwoordig een peulenschil om te doen, alle scholieren hebben digitale apparaten waarmee ze rechtstreeks benaderd kunnen worden...
Utrecht
8 jaar geleden
Volgens mij kan je zelf best volgen wat je allemaal nog in bezit hebt van de bibliotheek; alles staat tegenwoordig digitaal geadministreerd en kan je online nakijken.
Dat je 'vergeet" dat nog een boek in bezit hebt en het vervolgens nog niet terug kan brengen omdat je ziek bent, is helemaal eigen verantwoordelijkheid en kosten. Een goede manier overigens van school om eigen verantwoordelijkheid aan te leren....
Antoni
8 jaar geleden
Ja, als je ziek bent kan je iemand anders vragen het boek voor je terug te brengen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Mooi antwoord @ Amadea. Heb een reactie onder de vraag geplaatst.