Kan ik van MBO 1 terug naar de HAVO ..?

Ik zit op dit moment op Sint Lucas in Boxtel MBO 1. Ik vind de opleiding niet echt iets voor mij en ik ben van plan te stoppen. Aangezien ik niet goed weet wat ik wil gaan doen, wil ik graag nog wat langer nadenken over mijn opleiding keuze. Is het dus mogelijk om van het MBO terug te gaan naar de HAVO.

Ik heb mijn MBO diploma al behaald met de vakken
- Nederlands
- Engels
- Wiskunde
- Biologie
- Tekenen
- Aardrijkskunde
- Levensbeschouwing

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat ik niet helemaal begrijp: je hebt je mbo-diploma al behaald maar je zit wel in het eerste jaar? Of bedoel je misschien je vmbo-diploma?
In dat geval zou je wellicht in 4 havo kunnen instromen. Dan moet je wel vmbo-gl of tl hebben afgerond.
https://www.onderwijsconsument.nl/hoe-stroom-ik-door-van-vmbo-naar-havo/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
pieter1986 Inderdaad , ik zie nu dat ik een fout heb gemaakt en dat ik inderdaad mijn vmbo-t diploma heb behaald , dit was de mavo toen ik daar zat. Hier heb ik gewoon mijn diploma in 4 jaar gehaald en ik zit nu inderdaad op een MBO opleiding in het eerste jaar en ik wil er graag mee stoppen. Aangezien ik nog niet goed weet welke kant ik wel op wil leek havo mij een goede optie omdat volgens de docenten op mijn oude school , ik de havo ook wel aan kon. Bedankt voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk niet dat dit kan met MBO 1, dat niveau is te laag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Crea, volgens mij is dit niet mbo niveau 1, maar jaar 1. Hoewel deze gedachte wel logisch is, gezien ook de vraag.
En vraagstelster geeft aan dat zij vmbo-tl heeft gehaald.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In dat geval zal de school beslissen of dit kan.

Antwoorden (2)

Alleen als je een MBO niveau 4 opleiding hebt afgerond kun je naar de HAVO. Je kan niet met een MBO 1 diploma naar HAVO; dan moet je je eerst omhoog werken tot 4.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt op basis van je vmbo tl diploma gewoon instromen op de havo. Maar je kunt ook een orientatietraject doen op je mbo school, en kijken of je daardoor meer duidelijkheid krijgt.