Wat is het beste? kader > mavo > havo > hbo / Kader > mbo4 > hbo?

Hoi allemaal!

ik sta voor een moeilijke keuze, ik wil namelijk een hbo ICT security doen maar wat is de beste weg om daar te komen?

ik heb de mogelijkheid gekregen op na kader jaar 3 naar mavo 3 te gaan, en daarna havo (als ik dat wel haal), uiteindelijk is dit 1 jaar korten dan mbo > hbo.

maar de kans is er dat ik misschien niet slaag voor havo (mavo daarin tegen haal ik met gemak)

Zin er tips????

Mvg,

Leon

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

ik ga ervan uit dat, als je voor ICT security gaat dit een specialistische tak is, om naar MBO4 te gaan vanaf kader heb je sowieso een diploma nodig voor lbo, vbo of VMBO dus het zou kunnen vanaf kader, maar om sowieso 80% kans te hebben op acceptatie, kun je inderdaad beter via mavo en havo naar HBO gaan, hoewel ik je dit, gezien de nieuwe leenstelsel op HBO afraadt, want op dit moment is het zo op HBO dat je je lening die je eigenlijk wel nodig hebt, sowieso moet betalen op MBO mag je het houden als je slaagt, voor HBO zijn ook weer toelatingseisen hierover adviseer ik je de onderste bron te raadplegen.
ik hoop je voldoende geïnformeerd te kunnen hebben!