Is er een site waar mbo-opleidingen worden beoordeeld?

Hoe kun je weten hoe een bepaalde mbo (school) 'scoort'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Op onderstaande site kun je bij het zoekscherm 'beroepsonderwijs' selecteren. Dan kun je zoeken naar scholen op naam, maar ook op plaats. Als je de school gevonden hebt kun je de kwaliteit meteen zien aan de hand van plusjes en minnetjes achter de naam. Ook kun je als je de school aan hebt geklikt en daarna de opleiding onderaan verschillende rapporten lezen van onderzoeken naar bevindingen binnen die school. De onderwijsinspectie lijkt me een erg betrouwbare bron en ik denk dat je hier wel veel aan kan gaan hebben.

Verder raad ik je aan om op verschillende forums te zoeken en vragen naar bevindingen van leerlingen van bepaalde scholen. Dit kan ook heel waardevol zijn lijkt me. Heel veel succes bij je keuze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je naar de website van AOB gaat (Algemene Onderwijs Bond) vind je daar een link naar allerlei sites waarop scholen beoordeeld worden. Daar kun je vinden wat je zoekt.
Bronnen: