hoe lang mag je in een taxi bus zitten om van school op gehalt te worden naar huis?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.4K
Ritsuka
8 jaar geleden
bij ons was het altijd zo dat als je langer onderweg was (enkele reis) dan dat je op school zat die dag, dan hoefde je niet te komen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan per gemeente of taxibedrijf afwijken. Als je te lang in de taxi zit naar jouw idee, neem dan eerst contact met het taxibedrijf en als dat niet tot een oplossing komt, met de gemeente.
Erna55
8 jaar geleden
Het hangt af van je woonplaats, hoelang je in een taxi zit.
Wanneer een passende school verder weg is, zul je langer in de taxi zitten. Gelukkig is daar geen maximale tijd voor. Want voor iemand die toevallig in een afgelegen dorp woont, zou er geen mogelijkheid zijn om naar school te gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka, en nu nog een keertje lezen ;) Het gaat om de tijd in de taxibus naar huis, waarschijnlijk omdat er anderen moeten worden opgehaald en afgezet.
Erna55
8 jaar geleden
@Pelle : ik lees niet dat er anderen opgehaald en afgezet moeten worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zei ook waarschijnlijk maar dat zit meestal wel vast aan zo'n vraag. Je wordt opgehaald en vervolgens zit je lang in de bus voor je thuis komt.

Antwoorden (1)

Beleidsregels leerlingenvervoer 2013, gebaseerd op verordening Leerlingenvervoer 2013
Voor een leerling moet de reistijd in de taxi zoveel mogelijk duidelijk en constant zijn. De toegestane reistijd in de taxi is maximaal 1½ uur gerekend vanaf het moment van instappen tot het bereiken van de bestemming. Voor verder weg gelegen scholen moet de reële reistijd in acht worden genomen en kan de reistijd langer zijn.

http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/historie/Wijchen/305502/305502_1.html

Toegevoegd na 17 minuten:
1. Een leerling van een basisschool of speciale school voor basisonderwijs als bedoeld in de Wet op het primair onderwijs of
2. een leerling van een school voor speciaal onderwijs of een school voor speciaal en voortgezet speciaal onderwijs als bedoeld in de Wet op de expertisecentra
maakt aanspraak op bekostiging als de leerling met gebruikmaking van openbaar vervoer naar school óf terug, meer dan 90 minuten onderweg is en de reistijd met aangepast vervoer tot 50% of minder van de reistijd per openbaar vervoer kan worden teruggebracht.

http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/Historie/'s-Gravenhage/334405/334405_1.html