kan iemand uitleggen wat ze hiermeebedoelen; hoe ontwikkelen potentiële markten voor 3FM zich?

hoi ik moet een marktanalyse voor mijn opleiding maken over 3FM.
Maar wat bedoelen ze hiermee eigenlijk?; 'hoe ontwikkelen potentiële markten voor 3FM zich?'

ik weet wat potentiele markten is: 'vraageenheden. Dit zijn “gezinnen, individuen, organisaties” die interesse hebben, koopkracht kunnen uitoefenen'

maar wat bedoelen ze met ontwikkelen? wat is de vraag eigenlijk in jip en janneke taal?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik zou zeggen groter of kleiner worden is bijvoorbeeld een ontwikkeling..

3FM kent een markt voor mensen die graag naar singer-songwriters luisteren. Wordt die markt groter (ontwikkelt deze zich positief voor 3FM)?

Misschien dat je in de war bent met ontwikkelen als "vanuit het niks ontwerpen/maken". Ik denk dat ontwikkelen meer gezien moet worden als "de richting in welke deze gaat".

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.muiswerk.nl/mowb/?word=ontwikkelen
Zie dus optie 5, evolueren.

Een ander mogelijk voorbeeld. 3FM heeft als markt 20-30jarigen, deze gaan echter steeds meer streamen (vooral omdat het een groep is die verschuift en 15-19jarigen nu veel streamen en dat straks een deel wordt van die 20-30'ers). Dat is dus een potentiële markt met krimp. (Als je zoiets aan ziet komen zou je daar op in kunnen spelen, dat is de reden waarom je marktonderzoek doet).