Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan iemand uitleggen wat ze hiermeebedoelen; hoe ontwikkelen potentiële markten voor 3FM zich?

hoi ik moet een marktanalyse voor mijn opleiding maken over 3FM.
Maar wat bedoelen ze hiermee eigenlijk?; 'hoe ontwikkelen potentiële markten voor 3FM zich?'

ik weet wat potentiele markten is: 'vraageenheden. Dit zijn “gezinnen, individuen, organisaties” die interesse hebben, koopkracht kunnen uitoefenen'

maar wat bedoelen ze met ontwikkelen? wat is de vraag eigenlijk in jip en janneke taal?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
661

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik zou zeggen groter of kleiner worden is bijvoorbeeld een ontwikkeling..

3FM kent een markt voor mensen die graag naar singer-songwriters luisteren. Wordt die markt groter (ontwikkelt deze zich positief voor 3FM)?

Misschien dat je in de war bent met ontwikkelen als "vanuit het niks ontwerpen/maken". Ik denk dat ontwikkelen meer gezien moet worden als "de richting in welke deze gaat".

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.muiswerk.nl/mowb/?word=ontwikkelen
Zie dus optie 5, evolueren.

Een ander mogelijk voorbeeld. 3FM heeft als markt 20-30jarigen, deze gaan echter steeds meer streamen (vooral omdat het een groep is die verschuift en 15-19jarigen nu veel streamen en dat straks een deel wordt van die 20-30'ers). Dat is dus een potentiële markt met krimp. (Als je zoiets aan ziet komen zou je daar op in kunnen spelen, dat is de reden waarom je marktonderzoek doet).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding