ik heb mijn vmbo-basis diploma .nu doe ik tl vavo.opleiding duurt 2 jaar ben dan 20. ik wil zo snel mogelijk agent worden kan iemand adviesgoedegeven?

Jongens-meisjes

Ik doe nu vmbo-tl (vavo) vorige jaar had ik mijn vmbo-basis. Ik moet vavo 2 jaar doen. Alleen nu is mijn vraag was het beter dat ik mbo ging doen of is het goed plan om me vavo opleiding af te maken? Ik wil zo snel mogelijk agent worden..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Met VMBO-bb op zak kun je opgeleid worden tot assistent-politiemedewerker ofwel surveillant. Deze draagt geen wapen.

Om agent te kunnen worden, moet je vmbo-kaderberoeps als vooropleiding hebben. Het is een opleiding op mbo3-niveau.

Om hoofdagent te worden, is VMBO-gl/tl als vooropleiding nodig. Het is een opleiding op mbo4-niveau.

Voor alle geldt: Nederlandse nationaliteit hebben, Nederlandse taal spreken, geen strafblad hebben en het autorijbewijs hebben of de bereidheid dat binnen twee jaar te halen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zou zeggen: maak de VAVO af. Dan kun je (als je aangenomen wordt) beginnen met de opleiding tot hoofdagent. Route duurt wel wat langer maar financieel ben je dan het beste af. Je kent ongetwijfeld de berichten uit de media van agenten die mopperen over de hoogte van hun salaris.

En als je niet aangenomen wordt, kun je als militair verder gaan.
Computoon
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja klopt kwa financieel kom ik inderdaad goedkoper af en vavo duurt juist korter dan mbo. En bedankt voor je antwoord..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Prima advies Computoon.