No claim korting van invloed bij overstap van privé naar zakelijk rijden?

Privé gezien heb ik de maximale korting op mijn verzekering. Nu ga ik binnenkort zakelijk rijden, in hoeverre heeft dit invloed op mijn no-claim korting?
Moet ik dan weer helemaal opnieuw beginnen?
Blijft mijn no claim korting van kracht als ik ooit weer privé ga rijden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Een noclaim korting stopt als je de verzekering onderbreekt.
Je kunt bij eindigen van de verzekering wel een verklaring krijgen van opgebouwde noclaim ...die verklaring is 1 jaar geldig. Laat je die verklaring bij de verzekeraar zelf dan is ie 3 jaar geldig.

Je zult dus moeten nagaan of de lease maatschappij jouw schadevrije jaren voor de zakenauto mee wil nemen en dan aan het eind van dat contract weel een verkaring af wil geven over je opbouw op dat moment.

ps Bij veelb bedrijven is er een alternatief voor een zaken auto, dat is een mobiliteits budget. Dan rij je met eigen auto en krijg je geld van de zaak daarvoor. Per zakelijke kilometer (incl woonwerk) is dan 19 cent van die vergoeding onbelast, de rest belast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij de verzekering stopt heeft die niks meer te maken of je verder gaat met een andere verzekering of dat je zakelijk gaat rijden. Dus geen gevolgen.

Andere antwoorden (2)

Ik heb dit probleem ooit opgelost door de auto van de vrouw op mijn naam te zetten. Zo bleef mijn verzekering doorlopen en bouwde ik verder no-claim op. Je kan overigens de zakelijke auto ook puur voor zakelijk gebruik rijden en dan je eigen auto voor privégebruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je kan doen is om je bedrijf alle kosten van jou auto te betalen, dit wordt door de fiscus gezien als zakelijke auto.
Hiermee zorg je dat je je no-claim niet kwijt raakt.

Zie bron voor een zaak m.b.t. prive-auto zakelijk gebruiken en de uitspraak van de rechtbank hierin.