Kan ik van locatie hogeschool wisselen?

Ik studeer in Enschede aan het Saxion. Nu wil ik graag naar Saxion Deventer gaan om daar te studeren. Het gaat hierbij om precies dezelfde opleiding, alleen een andere locatie. Is dit mogelijk en hoe gaat dit in zijn werking? Ik heb op de site van mijn hogeschool niks kunnen vinden hierover.

mvg,
Timo

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Amadea
8 jaar geleden
Dat zul je toch echt aan de leidinggevenden van jouw opleiding moeten vragen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Precies, zoals @Amadea zegt. Alleen, je moet niet naar de leidinggevenden van de opleiding gaan. Zij zouden gek worden als elke student zijn/haar individuele vragen direct aan hem/haar stelt, en daarom zul je waarschijnlijk geen antwoord krijgen. Het juiste adres hiervoor zijn de studieadviseurs van de opleiding.

Antwoorden (1)

Ja onder of voor bepaalde omstandigheden kan dat.

Indien jij bijvoorbeeld verhuist en er kan aangetoond worden dat jij abnormaal lange reistijden (of onmogelijk haalbare reistijden) zou hebben door op de huidige locatie ingeschreven te blijven.

Ik lees ook dat er voor bepaalde opleidingen ook nog een februari instroom voorzien is. Je dient je voor die nieuwe instroom dan wel voor 11 januari 2016 aan te melden.

Via bijgevoegde link vind je hierover meer informatie.

Mits je met extra financiële vergoeding aankomt zal er ook wel eens een uitzondering op gangbare regels gemaakt worden.
Want ja, uiteindelijk brengt zo'n wijziging niet enkel organisatorisch maar ook financieel een verandering met zich mee.

Ga eens praten met de bevoegde persoon in de instantie waar jij naartoe wil, tenslotte zijn zij degenen die jou moeten screenen.
Bovendien zijn zij de enigen die kunnen melden of er sowieso nog plaats is voor jou.

Veel Succes ermee!