Kun je nog steeds met propedeuse naar de universiteit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Simpel antwoord: niet voor elke studie. Geneeskunde bijv gaat niet daarvoor MOET je examen hebben gedaan op VWO niveau voor wk, bio, sk en nk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wellicht moet de vraag luiden 'ALLEEN' met propedeuse... in veel gevallen worden er namelijk aanvullende voorwaarden gesteld, inderdaad zoals bij Geneeskunde. Maar dan is het dus wèl mogelijk om met een propedeuse naar de universiteit te gaan, mits je uiteraard ook aan die aanvullende voorwaarden voldoet.

Antwoorden (1)

De UVA zegt hierover het volgende :

Instromen met een hbo-(propedeuse)diploma is mogelijk als je aan de instroomeisen voldoet. Lees de voorwaarden en adviezen.
Instromen met een hbo-propedeusediploma
Het is soms mogelijk om met een hbo-propedeusediploma in te stromen in een universitaire bachelor. Mits je voldoet aan de eventuele aanvullende instroomeisen van de opleiding. Uit de praktijk blijkt dat voor veel studenten met een hbo-propedeuse de opleiding aan de universiteit vaak (te) moeilijk is.
Een aantal opleidingen van de UvA houdt dan ook intakegesprekken met studenten die op deze manier willen instromen. Aan de hand van zo'n gesprek geeft de studieadviseur je een (niet-bindend) advies of de universitaire opleiding geschikt voor je is. Ook als een intakegesprek niet verplicht is, is het verstandig dat je een gesprek met de studieadviseur aanvraagt. Zo kan een verkeerde studiekeuze worden voorkomen. De contactgegevens vind je bij de opleiding onder 'contact opleiding'.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antwoord is veel simpeler: dat ligt aan de studie. Voor geneeskunde kan het niet.