Op het VWO moet je in de derde klas een profielkeuze maken. De eerste keuze die je moet maken is de keuze tussen Frans en Duits. Je kan daarna, bij sommige pakketten, nog een afwegeing maken of je de andere vreemde taal erbij wilt hebben.
Als je bijvoorbeeld Duits laat vallen in de derde klas, zit je alleen met Frans tot de zesde klas VWO.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
VWO heeft toch maar 5 leerjaren? Of is er iets veranderd sinds....
tinus1969
8 jaar geleden
@Ivana, VWO hefet al sinds jaar en dag 6 leerjaren. Wellicht bedoel je 5 jaar na de (vaak gemengde) brugklas; maar de telling loopt dan brugklas, 2,3,4,5,6.
Amadea
8 jaar geleden
Havo heeft 5 leerjaren, Ivana. Maar VWV zes.
Ivana
8 jaar geleden
Ach ja, en MAVO 4. Ik kan het niet meer bijhouden.... :)
Bedankt.
Als je naar de 4e klas gaat kies je sowieso een profiel en dan mag je een van de twee laten vallen. Op het gymnasium mag je ze zelfs beide laten vallen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan in de derde ook Frans en Duits kiezen, dan heb je het wel allebei tot in de zesde.