kan ik met vmbo kader een advocaat worden?

Ik heel graag advocaat worden maar ik doe een kader opleiding en als het goed is na de middelbare school mbo maar hoe moet ik verder na kader

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

De eerdere antwoorden zijn over het algemeen goed, maar misschien niet de gemakkelijkste weg. In principe maakt je vooropleiding namelijk niet uit. Ga als je 18 bent gewoon naar de Open Universiteit. Studeer daar Rechten en solliciteer daarna bij een advocatenkantoor als advocaat-stagiaire. Als je wordt aangenomen, word je meteen beëdigd tot advocaat. Je moet dan wel verplicht drie jaar lang de beroepsopleiding advocatuur volgen. Dat moet iedere beginnende advocaat. Succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Na het VMBO de Havo en VWO, en daarna rechtenstudie aan de universiteit.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En daarna nog de opleiding tot advocaat natuurlijk. Je bent nog geen advocaat met enkel een rechtenstudie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is niet echt een opleiding dan werk je al...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Fout, je kunt niet na kader naar de havo. Je MOET echt eerst een MBO opleiding doen want je hebt geestartkwalificatie.
Na het VMBO kader naar niveau 2 of niveau 3 gaan op het MBO. Vervolgens naar niveau 4 van het MBO, dan een aantal jaar het HBO en vervolgens naar de universiteit.

Je kunt ook proberen eerst naar VMBO GTL te gaan. Dan begin je direct op niveau 3 en duurt het waarschijnlijk (maar) een jaartje minder.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Theoretisch moet je hoge cijfers halen op Kader en dan aangenomen kunnen worden op een MBO4 opleiding en dan bij voorkeur een juridische kant. Daarna een jaar HBO en dan kún je aangenomen worden op de universiteit met veel geluk. Je kunt ook wachten tot je 21 bent en een toets doen. Als je die haalt kún je ook worden toegelaten.

Praktisch gezien zou ik het uit je hoofd zetten of je moet een hele goede reden hebben waarom je op kader zit en niet op het VWO (totaal verkeerd ingeschat bijvoorbeeld op de basisschool).