Als je een buitenlandse taal vloeiend zou willen beheersen, welke zou dat dan zijn en vooral: waarom?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Chinees omdat door verschrikkelijk veel mensen wordt gesproken.
Spaans omdat dat in de rest van de wereld wordt gesproken en
Mistica heeft ook een punt dus doe Latijn ook maar.
En aangezien ik er drie koos ben ik tevreden als ik ze net zo goed beheers als m'n andere vier talen, Nederland, Duits, Engels en Frans.
Bijna vloeiend :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oeps, sorry Mystica

Andere antwoorden (19)

Latijn.. omdat er zoveel geschriften in latijn zijn van vroeger. Het is een taal die voornamelijk in de oudheid werd gebruikt en met name in die culturen die veel verder waren qua beschaving. Als je latijns kent is Spaans ook goed te leren volgens mij, omdat het net als Frans en Italiaans van deze taal is afgeleid.

Latijnse namen worden nu nog steeds veel gebruikt in de medische wereld. Het is handig om te weten wat ze betekenen omdat je daardoor ook vaak begrijpt wat ze inhouden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Chinees... dat wordt in de nabije toekomst ook één van de wereldtalen. De economie van dat land ontwikkelt zich in een razend tempo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Russisch, lijkt me een mooie taal. Lijkt me sowieso heel grappig om een keer bij twee buitenlandse mensen te staan die net denken alsof je de taal niet beheerst en dan plosteling vloeiend meepraten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik spreek al vloeiend Nederlands en Frans en het Engels gaat ook de goede kant op, dus dat vind ik al genoeg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Servisch, de reden lijkt me voor de hand liggend ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hongaars.
Ik kan moeilijk zeggen dat het leuk is met 35 naamvallen, maar ik heb het een aantal keer gehoord en ben er gewoon verliefd op.
Zie ook de punten die ik bij een soortgelijke vraag aandroeg: "Wat is de mooiste taal?" o.i.d..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat ik Frans beter zou willen leren. Ik zit nu op een redelijk basisniveau, maar niet vloeiend. Ik vind het een prachtige taal en zou het erg leuk vinden als ik deze vloeiend kon spreken!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oud Grieks.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Spaans & Frans
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Spaans, omdat ik dat heel mooi vind klinken. En mn vriend en zijn familie spreken het ook allemaal een beetje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Italiaans omwille van de muziek in de intonaties.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Russisch.

Prachtige, rijke taal en economische een belangrijk land.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Coby&John;

Italiaans, omdat zo'n beetje alles wat er in die taal wordt gezegd een stuk zonniger & sappiger klinkt dan in andere talen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Italiaans en Noors.

Italiaans omdat ik een paar Italiaanse vrienden heb - lijkt me leuk om met ze mee te kunnen praten, want tegen elkaar praten ze zoooo snel haha
en Noors omdat ik het een geweldige taal vind.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Engels, de mooiste en handigste taal op de wereld. En anders misschien Japans, lijkt me leuk daar :)!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
surinaams! mijn moeder spreekt het en ik vind het niet leuk als ze dat gaat spreken zonder dat ik weet wat ze zegt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Japans, Hebreeuws, Farsi en een scandinavische taal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Spaans! Schijnt een wereldtaal te zijn, ik vind de taal en de uitspraak gewoon erg mooi klinken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Engels en Arabisch!
Engels is heel handig en Arabisch vind ik hele mooi.