Kan je eindexamen doen als je een onvoldoende staat voor Nederlands?

ik sta een 5.3 voor Nederlands en dat is dan ook meteen mijn enige onvoldoende.

Toegevoegd na 49 seconden:
Ik doe mavo eindexamenjaar

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Ja, waarom niet? Als je voor het CSE minimaal een 5.7 haalt krijg je een 6 op je eindlijst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En je mag 1 vijf halen in Nederlands, Engels en Wiskunde. (Of geldt dit alleen voor de havo)
Ja je mag altijd op examen! (Tenzij je ckv/lo/anw etc. niet hebt afgerond [als deze vakken op jouw school worden gegeven] of de leraren je adviseren om niet op examen te gaan omdat je bijvoorbeeld drie drieën staat, dan raden ze het af en begin je al voor de zomervakantie met hard te werken aan opdrachten zodat je het volgende jaar zéker op examen kan!).

Toegevoegd na 2 minuten:
Let wel op dat je voor de A-vakken (waaronder dus ook Nederlands) minimaal een 5,5 gemiddeld (dus geen 5,49 of lager) moet halen, dus in jouw geval een 5,7 voor het eindexamen als je nu zou starten met examen doen.