Wat is het nut van het aanleren van een tweedimensionale ruimte bij kinderen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Hiermee kun je het begrip dimensies begrijpelijk maken.
Dit is een goede voorbereiding voor de driedimensionale ruimte .
Cryofiel
8 jaar geleden
En daarna de vierdimensionale ruimte waarin wij leven. Voor de wis- en natuurkundigen vervolgens ook de eendimensionale en de meerdimensionale ruimten. En de niet-euclidische ruimten, of die nu een-, twee-, drie-, vier- of meerdimensionaal zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het boek 'Flatland' wordt nog steeds uitgegeven. Inmiddels zijn er ook enkele vervolgen en films.
Dit was voor mij in mijn jonge jaren een hele toegankelijk introductie in multidimensionaal denken. http://www.bol.com/nl/p/flatland/1001004000964631/ Geen antwoord op je vraag, maar ik vond het relevant genoeg om als reactie te vermelden. ;)
kierkegaard47
8 jaar geleden
Cryo: en zelfs ruimten met een oneindige hoeveelheid dimensies (bv de ruimte van alle mogelijke polynomen). Goed, dat was wel weer genoeg vakidiotie voor vanmiddag :)

Antwoorden (1)

het aanleren van twee dimensies is een natuurlijk proces. Dit hoeft niet te worden aangeleerd. Ditzelfde geldt ook voor drie dimensies. Het probleem ontstaat pas bij het besef dat naast twee en drie dimensies er ook 1 dimensie is. De vierde dimensie is een fenomeen dat niet waarneembaar is anders dan door visualisatie.