Wat is het verschil tussen inloopmiddag en een open dag (op school)?

Het gaat hier om een MBO school.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is een inloopmiddag iets bescheidener van opzet (met minder activiteiten) dan een open dag en duurt een inloopmiddag ook minder lang dan een open dag, maar voor het geven van een naam aan zo'n evenement zijn geen regels.

Informeer bij de school als deze beide dagen organiseert wat het verschil precies is. Je mag natuurlijk ook beide dagen bezoeken, lijkt mij.
Antoni
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord! Ik heb te horen gekregen op die inloopmiddag dat het gewoon een informatiemiddag is.
Maar in iedergeval bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

Bij een open dag zullen er velen leerlingen van middelbare scholen komen kijken of ze de school echt leuk vinden. De leerlingen van de mbo school en de leraren daarvan zullen in verschillende klaslokalen staan om dingen uit te leggen en te laten zien. Dan kun je dus kijken of je de school echt leuk vind. Bij een open dag hoef je je niet van te voren in te schrijven en kan je gewoon langs gaan op de datum dat de school heeft opgegeven.
Bij een inloopmiddag weet je al dat je de school waarschijnlijk wel leuk vind. Je weet het dus nog niet helemaal zeker. Bij de inloopmiddag, je hebt je van te voren in geschreven, mag je een halve dag mee draaien met de lessen. Je komt dan dus een beetje te weten hoe de lessen en de manier van doen zijn op die school. Dat kan je laatste twijfel weg halen. Of het tegenovergestelde natuurlijk. Een inloopmiddag is niet verplicht. De helft van de leerlingen doen het de andere helft niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Helaas is het niet echt het goede antwoord. Een meeloopdag is namelijk dat je een halve dag mee mag draaien.
In iedergeval bedankt voor het antwoord!