Bij een faillisement wordt het personeel dan overgenomen door de opvolger van dit bedrijf?

Het gaat om schoonmaakpersoneel. Het pand zal dan overgenomen worden door een ander schoonmaakbedrijf. Normaal neemt het 2e bedrijf personeel over als zij al een x tijd in dienst zijn op het betreffende pand. Is dit ook van toepassing als het gaat over een overname op een faillissement?

Toegevoegd na 2 minuten:
gaat dus niet om een bedrijfsovername.

Antwoorden (2)

Niet per definitie. Mogelijk wordt een gedeelte van het personeel overgenomen, maar het kan ook zo maar zijn dat de nieuwe eigenaar al genoeg personeel heeft van andere filialen. Bij een doorstart wordt meestal met een afgezwakt personeelsbestand begonnen.
9 jaar geleden
Nee , niet automatisch zo als bij een overname . Wordt het een ander bedrijf ? Of een nieuw opricht bedrijf die een doorstart maakt ? Maar een bedrijf die uit de boedel het pand over neemt nee . Ook bij een doorstart kan het niet van zelf sprekend zijn . Maar het kan wel ! Dus dat ze graag een paar goede wede werkers er bij willen . Succes