Wat gebeurt er bij een gesprek met de leerplichtambtenaar?

Zoals de vraag hierboven.
Ik ben dit schooljaar 6 keer te laat gekomen en heb volgens de school 4 uur gespijbeld, waarvan 2 uur daadwerkelijk spijbelen is.
Ik dacht altijd dat er een minimum was voordat je in aanraking komt met het verzuimloket. Want naar mijn mening zit ik hier onder. Bovendien er wordt pas melding gedaan bij de 7e keer te laat of het 5e uur spijbelen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Bij een gesprek met de leerplichtambtenaar word er met jou de ouders en je school gepraat over de reden van je verzuim.
In dit gesprek proberen ze achter de oorzaak te komen. En daarna met oplossingen te komen om verzuim in de toekomst te voorkomen.