Hoe kan ik met weinig tijd het beste leren voor de examens?

Maandag beginnen de examens en ik ben (stom, stom, stom) nog niet begonnen met leren, omdat ik ziek was en dacht dat het toch niet meer mogelijk was om te slagen.
Nu wil ik het toch proberen. Ik doe 6VWO (NT&NG) en sta voor alle vakken een 6 in het schoolexamen, behalve voor wiskunde B (5,2). Is er nog een mogelijkheid dat ik slaag? Hoe kan ik mezelf motiveren om te leren? En wat is de beste manier om te leren met zo weinig tijd?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2K
janprokles
8 jaar geleden
zorg dat je wiskunde goed begrijpt, en de andere A-vakken gewoon nog eens herhalen. echt goed leren lukt niet meer in een dag. de meeste informatie moet je ook tijdens je schooljaar door moeten hebben opgevangen.
Ps, ik was precies hetzelfde als jou
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
En was je geslaagd?

Antwoorden (2)

Ik gebruik altijd de "kracht van herhaling" en dat werkt top. Dus zo veel mogelijk herhalen dan blijft het het beste hangen. En bedenk bij elk ding wat je moet leren iets waaraan jij denkt als je een bepaald iets hebt geleerd. Zoals een plaatje of een zinnetje want dan blijft het makkelijker hangen. Succes met leren! En je kan het altijd proberen want als je het niet doet dan kan je nu alvast denken aan nog een keer 6 vwo maar als je echt goed je best nog gaat doen en je haalt het moet je nagaan hoe blij je dan bent.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor mijn motivatie (en stressreductie) rekende ik altijd uit voor elk vak hoeveel punten ik moest halen om te slagen. Gebruik zoveel mogelijk ook ezelsbruggetjes zodat deze je helpen herinneren.

Als je echt heel weinig tijd hebt kijk dan ook naar wat je nog niet goed onder de knie hebt. Besteed geen of minder tijd naar zaken die je al kent.

Daarna is herhalen van stof en liefst met iemand anders erbij die je kan overhoren. Het zou mooi zijn als een iemand die je kan overhoren een studiegenoot is. Samen maakt het toch makkelijker.

En voor mij leidde een stukje muziek op de achtergrond mij af maar ik heb vrienden die wel muziek opzette omdat het hen hielp. Je kan kijken wat voor jouw werkt.