Wat moet je allemaal doen om architect te worden?

Hoi,

Ik zit nu in het 3e leerjaar HAVO, bijna 4e leerjaar HAVO. Dit is dus het jaar waar ik m'n vakkenpakket moet kiezen. Ik wilde sinds m'n 5e al architect worden voor grote wolkenkrabbers. Nu nog steeds. Daarom heb ik het pakket gekozen N&T (Natuur & Techniek) met Engels plus (omdat ik ook in het buitenland wil werken) en met Kunst.

Maarjah als ik m'n HAVO diploma heb gehaald wat moet ik dan doen? Ik wil sws studeren op een Universiteit, namelijk TU Delft. Maar daarvoor moet je nog een paar stappen ondernemen voordat je op de Universiteit kan studeren. Iets met HBO ofzo?

Thanks!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vanuit bouwkunde specialiseren naar architect is ook een goede mogelijkheid.

Het beste antwoord

Over het algemeen is het dan het beste de laatste twee jaar van het VWO te doen. Daarna kan je naar de universiteit.

Het stapelen van studies, HBO en daarna universiteit, wordt, voorzover ik weet, de laatste jaren steeds moeilijker gemaakt.

Informeer voor de zekerheid bij de studieadviseur van je school en/of vraag meer informatie aan bij de TU Delft.

Goed dat je nu al ambitie hebt en een duidelijk doel! Houd dat vast! Dat wordt door velen gewaardeerd en het maakt je succesvoller dan anderen die nog geen concreet toekomstplan hebben.

Kijk voor meer informatie ook op http://www.nationaleberoepengids.nl/Architect.
Antoni
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Heel goed advies. Plus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt Antoni, Alleen moet ik de weg via HBO kiezen, omdat ik in m'n pakket 1 extra vak mocht kiezen: Frans, Duits, Maatschappijleer, Economie, Kunst, etc. En ja ik koos Kunst, omdat ik er ook goed in ben. Maar wat blijkt: je kan alleen met Frans of Duits als extra vak veder naar VWO. Maarjah ik heb Kunst. Maar wel bedankt voor de info! Groeten!