Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik moet een niet goed verklaarde keuze maken van mijn baas, maar hij wil dit niet onderbouwen voor ik een keuze heb gemaakt. Wat nu?

Ik werk al een aantal jaar bij hetzelfde bedrijf, sinds een halfjaar is daar nu een nieuwe baas. Deze baas heeft al meerdere onwaarheden uitgesproken en mensen tegen elkaar uit proberen te spelen. Ik heb het vertrouwen in deze baas verloren. Ik ben al op zoek naar een nieuwe baan, maar heb nog niets.
Afgelopen week heb ik een gesprek gehad met daarin twee keuzes. 'Of ik vergeet alle verwijten en alle negatieve gebeurtenissen, word teruggezet in functie en mag weer langzaam alles opbouwen.' Of 'Ik doe dat niet, en dat zal ook z'n consequenties hebben.' Het is dus allemaal erg vaag. Daarom heb ik ook gevraagd of ze dit op papier wilde zetten, en daarbij ook een uitleg wil geven over de andere consequenties. Dit wil ze niet doen totdat ik een keuze heb gemaakt.
Heeft er iemand tips wat ik nu het beste kan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
658

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Meld gelijk even aan je baas dat je met de juridisch adviseur van de vakbond gaat overleggen. Misschien schrikt ze er goed van!!!!
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet alleen melden maar het ook doen. Je niet om laten praten, want over een half jaar verzint men weer iets anders.
+
Ga eens informeren bij juridisch loket en veel succes met zoeken naar andere baan.

De sfeer is toch al verziekt wat je werkplezier niet ten goede komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is natuurlijk geen keus.

Je hebt een arbeidsovereenkomst afgesloten. Daarin liggen rechten en plichten vast. Uiteraard moet je je als een goed werknemer gedragen (enige soepelheid is dus gewenst) maar datzelfde geldt voor je werkgever. Die gedraagt zich niet als een goed werkgever, als ik de vraag zo lees.