Ik was een paar dagen ongeoorloofd niet aanwezig, mijn docent heeft hiervoor mij een EEN gegeven, mag dit wel?

Dus, mijn docent heeft mij vandaag een EEN gegeven, omdat ik een paar dagen (voor het eerst in mijn hele leven) een keer ongeoorloofd niet aanwezig was. Maar mag dit wel, en zo niet, hoe kan ik mijn docent hiermee dan confronteren om dit cijfer te veranderen?

Toegevoegd na 2 uur:
Edit: nee jongens.... ik had geen toets gemist ik was er gewoon een uurtje niet, en hiervoor heb ik een 1 gekregen (fout in titel)... dit was trouwens mijn eerste keer ooit ongeoorloofd afwezig.

Toegevoegd na 2 uur:
Dus de titel moet zijn, 'Ik was een lesuur ongeoorloofd afwezig en hiervoor heb ik een een gekregen, mag dit wel?

Dus ik heb geen toets ofzo gemist, alleen een lesuur..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Hoezo? JIJ bent degene die fout was, de docent niet. Jij hebt kennelijk een toets niet gemaakt omdat je verzuimde, dus daar mag een nul voor gegeven worden!
Ivana
9 jaar geleden
Iedereen heeft wel eens recht op een 'baaldag'. Daar hoeft niet meteen de hoogste straf voor uitgekeerd te worden. Als het nou iedere week voorkwam....
Ga naar je docent en praat erover. Een goede docent heeft begrip voor een eenmalige 'misser'.
bamibal
9 jaar geleden
"Recht" op een baaldag? Dat zou mooi worden!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt de toets niet gemaakt dus heb je gewoon een één. Overleg met de docent of je hem mag inhalen zo niet dan heb je gewoon pech, want je bent ongeoorloofd afwezig geweest en je had geen enkele reden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zie mijn vraag opnieuw aub...
Ivana
9 jaar geleden
Wat zijn meerderen van jullie star en onbuigzaam. Als mijn kinderen nooit ziek waren, kregen ze van mij wel eens een (ongeoorloofde?) pyamadag, dan valt de spanning van de routine weg en blijft een mens zin in school houden. Alsof volwassenen nooit eens ongeoorloofd uit hun neus eten!!
Amadea
9 jaar geleden
Wacht even, Ivana. Vraagsteller schrijft eerst "een paar dagen ongeoorloofd afwezig". Daar gaan de reacties over. Merkwaardig dat er pas twee uur later wordt gereageerd dat het niet over een paar dagen gaat, maar alleen maar één lesuur zou zijn...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry ik zag na alle reacties pas de fout in mijn vraag... kwam vast door de opwinding. Maar ik was echt maar een lesuur ongeoorloofd afwezig, en heb hiervoor een 1 gekregen...
Erna55
9 jaar geleden
Nou, misschien heb je de 1 gekregen voor een mondelinge overhoring.
Je gaf geen antwoord op de vraag die de docent je wilde stellen... Met andere woorden : Hoe zwaar weegt die 1 ?
Even zwaar als een proefwerk ?
Voor welk vak was het ?
Welke opleiding doe je ?
bamibal
9 jaar geleden
@Ivana: daar zijn de schoolvakanties en feestdagen voor. Ik ken ook mensen die zich "ziek" melden alleen maar omdat ze al een jaar niet ziek zijn geweest en daarom vinden dat ze daar recht op hebben. Ik vind dat een rare instelling.

Het beste antwoord

Ga naar je teamleider en leg de situatie uit. In eerst instantie heb jij de fout gemaakt door ongeoorloofd afwezig te zijn maar behalve als je een toets gemist hebt hierdoor kan je docent hier geen een voor geven

Toegevoegd na 1 uur:
Je hebt dus geen toets gemist dus dan mag het voor zover ik het weet niet. Het kan een specifieke regel zijn op jouw school dat je hier een 1 voor krijgt maar vaak is het zo dat je het uur dan moet inhalen bijvoorbeeld
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij mij op school is het zo dat als je 1 uur ongeoorloofd mist je dit dubbel in moet halen in een straflokaal.