Bestaat er een oplossing om havo op een alternatieve manier af te ronden?

Mijn neef is lang ziek geweest en het lijkt nu onmogelijk het schooljaar nog te halen. Dat vindt hij heel erg. Bestaat er een initiatief in Nederland dat hier een oplossing voor biedt? Weekenden, schoolvakantie doorwerken om toch nog over te kunnen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel schooljaar af te ronden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Voor leerlingen die langdurig en/of chronisch ziek zijn, kan de school ondersteuning aanvragen van een consulent OZL (artikel 18 WVO). Deze consulenten begeleiden scholen die zieke leerlingen hebben: ze ondersteunen de school bij het opstellen van een protocol; ze geven advies en tips hoe de school het beste met de situatie kan omgaan; geven informatie aan de school over de ziekte van de leerling en de gevolgen daarvan voor het volgen van onderwijs; ze wijzen op voorzieningen en regelingen. Een consulent ondersteunt ook de zieke leerling en de ouders. De hulp van de onderwijsconsulent, die doorgaans op korte termijn beschikbaar is, kan er voor zorgen dat de leerling betrokken blijft bij de school en het onderwijsproces. De leerling houdt hierdoor toekomstperspectief, een sociaal-emotioneel isolement wordt zoveel mogelijk voorkomen en er wordt, zo mogelijk, gewerkt aan een terugkeer naar het reguliere onderwijs.
Ik hoop voor uw neef dat het nog niet te laat is om de zaak op gang te brengen en dat de school op grond van de Wet op het voortgezet onderwijs alle mogelijke acties heeft ondernomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ontzettend bedankt, meteen actie ondernomen ;-)