Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is sportmanagement?

Ik wil misschien, als ik mijn HAVO-diploma heb, sportmanagement gaan studeren, maar ik weet niet precies wat ik me er bij voor moet stellen. Wie kan mij antwoord geven?

Toegevoegd na 9 minuten:
Wat kun je hier bijvoorbeeld mee worden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Er zijn sportprofessionals aan het werk die mensen begeleiden in het uitvoeren van die sportactiviteiten (het primaire proces), maar er zijn ook professionals nodig om het sporten zelf mogelijk te maken (het secundaire proces). Als sportmanager zorg je er voor dat de materiële en immateriële voorzieningen aanwezig zijn die noodzakelijk zijn om te kunnen sporten of naar sport te kunnen kijken. Om als sportmanager daarin succesvol te zijn zul je competenties moeten ontwikkelen op het gebied van o.a. personeel, marketing en financiën. Daarnaast zul je innovatief/ondernemend moeten zijn: je wilt ten slotte nieuwe activiteiten of nieuw beleid ontwikkelen die je in de sportwereld kunt introduceren. Onze opleiding richt zich daarbij specifiek op het managen van sportgeoriënteerde organisaties zoals commerciële sportorganisaties, sportbonden, en overheidsinstanties.
www.hanze.nl

Er is ook nog een andere soortgelijke HBOopleiding (bijv in Amsterdam):
Sport, management en ondernemen

http://www.voltijd.hva.nl/sport-management-en-ondernemen/

Klinkt leuk! Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing