Hoe weet ik of een BV betrouwbaar is ? Kan ik geld voor huur van appt. wel zo overboeken? kvk bekend en adres, geen tel.

Hoe kan ik zekerheid krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je kan het handelsregister van de KvK raadplegen. Daar kan je zien of de BV een beetje financieel stabiel is of dat ze bijna onder curatele staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek op internet naar naam bedrijf en bv verhuur kamers dan zie je wellicht ervaringen van anderen. Overmaken voor de 1 e keer kan gevaarlijk zijn! Hebben ze een kantoor? Ga erlangs, praat met buren, hoe lang ze daar al zitten. Oplichters zitten vaak ergens heel kort. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof niet dat inschrijving bij de KVK , (ook al zou dit echt zijn) een bewijs is van betrouwbaarheid. Als een (dergelijk) bedrijf echter geen telefoonnummer heeft of enkel een 06 nummer, dan zou ik het bij voorbaat al niet vertrouwen. Ik ben bang dat je bedonderd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik tros opgelicht zie dan zijn alle oplichterbedrijven ingeschreven bij de KVK. Ik weet niet of een BV zijn jaarrekening moet openbaar maken, maar een groot deel van de KvK ingeschrevenen heeft geen BV of NV.
Als het de eerste maand huur betreft, zeker niet doen.
Ik kan me voorstellen, dat je de eerste maand vooraf moet betalen. Maar dan wel contant tegelijk met de ontvangst van de sleutel van het appartement op het kantoor van het verhuurbedrijf of nog beter, bij het appartement zodat je zeker weet dat je er in kan. Dus zeker niet betalen voordat je een sleutel krijgt. Je zou niet de eerste zijn die op deze manier opgelicht wordt. Inschrijving bij KvK alleen is zeker geen teken van betrouwbaarheid.