Kan ik na een jaar studiefinanciering (en OV) stoppen en bij mijn volgende HBO-studie de andere 3 jaar studiefinanciering ontvangen?

Ik doe nu namelijk een HBO-studie thuiswonend, en wil hierna weer een HBO-studie gaan doen, maar dan uitwonend. Ik heb er meer aan om dan pas studiefinanciering (en OV) te ontvangen maar krijg het nu al ruim een half jaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Je hoeft zelfs niet te wachten tot het einde van het jaar, je mag het gewoon tussentijds stopzetten. Dat scheelt weer wat maanden die je mee kunt nemen.

Het later willen gebruiken van je rechten noemt DUO (vroeger IB-groep) expliciet als reden om je studiefinanciering stop te zetten.

Let er wel op dat je zodra je begint met de volgende studie, nog steeds moet voldoen aan alle voorwaarden. Je studiefinanciering loopt bijvoorbeeld niet door na je dertigste als je hem hebt onderbroken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op deze site moet je het antwoord kunnen vinden. En anders kun je de IB groep ook bellen met je vraag.