Waarom hebben we het vak muziek op de middelbare school?

Ik vind het heel leuk hoor, maar heb geen idee waarom we dit vak hebben.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (2)

De reden waarom je vanaf je je middelbare school muziek krijgt, is dat je op dat moment ook je 'beroep' gaat volgen. Diegene die meer over muziek willen weten en die ook op hun eindexamen hebben, zoals noten lezen en muziek maken, krijgen dat dan ook. Kijk, ik snap wel dat er anderen zijn die in de 1e en in de 2e zitten en die daar niets aan hebben, alleen toch heb je een opstapje voor de klasgenoten waar jij in zit. Anders zouden de leerlingen les moeten krijgen van jou klas op een specifiek andere dag zonder jou andere klasgenoten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry maar wat een slecht antwoord.... beroep? Hoezo beroep? Dat geldt toch ook niet voor al die andere vakken? Pas NA je middelbare school houd je je bezig met je beroep! Leg dan ook even uit waarom je tekenen, handvaardigheid, techniek, aardrijkskunde, biologie, maatschappijleer en Grieks zou moeten hebben...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vreemdste is de plus. Iemand leest dit en geeft het een plus..... "toch heb je een opstapje voor de klasgenoten waar jij in zit"
:D Bij ons was muziek geen eindexamenvak, toch hadden we in de 1e en 2e muziekles.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn ook vakken die je pas kan kiezen vanaf het 3e jaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha je hebt gelijk, er zijn dus twee mensen die dit een goed antwoord vinden. Nog vreemder dan 1....
Behalve kennisoverdracht vindt er in het onderwijs ook vorming plaats van allerlei kwaliteiten en talenten. De gymnastieklessen bevorderen niet alleen de soepelheid en kracht van het eigen lichaam, maar ook zaken als teamgeest en overzicht. Muziek behoort tot het terrein van cultuur en creativiteit. De schoolvakken handenarbeid en tekenen horen ook thuis op dit gebied. Onderwijs bereidt je voor op het vinden van je eigen plek in cultuur en samenleving. Muziek is voor veel mensen heel belangrijk. Bovendien zijn er een groeiend didactisch inzicht dat muziek en zang de wisselwerking tussen technische en creatieve vaardigheden bevordert.