Wat gebeurt er met oude agenda's?

Aan het begin van het schooljaar en aan het begin van het kalenderjaar liggen de winkels vol met agenda's, die niet allemaal verkocht worden, en na een actieperiode weer verdwijnen uit de winkel.
Nu ben ik op zoek naar een agenda voor het schooljaar 2014-2015 (wat dus al halverwege is), of als dat niet mogelijk is, een agenda voor kalenderjaar 2015. Enig idee wat er met de agenda's gebeurt die uit de winkel verdwijenen? Of waar ik goedkope afgeschreven agenda's kan kopen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Primera heeft nog genoeg. Geen schoolagenda's maar van 2015.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer eens bij Euroland of Prijsmepper als die bij jou in de buurt zitten. Of eens bij Action.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van 2015 kun je zo kopen in de bruna, daar lagen ze van de week nog of gewoon online.
Amadea
9 jaar geleden
Het lijkt mij dat die oude agenda's als papier gerecycled worden. Want ze zijn niet te gebruiken voor een ander jaar.

Antwoorden (3)

In de boekhandel waar ik heb gewerkt werden ze op een gegeven moment gratis mee gegeven aan kinderen. Inmiddels zullen ze in veel winkels dus wel op zijn. Maar je kunt natuurlijk altijd nog de boekhandels, primera's en bruna's afbellen of ze deze nog hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou hetbij boekenvoordeel/freerecordshop proberen. Daar is het niet duur en daar zag ik verkeden week de kalenders ook nog staan. Op de link kun je zien waar die bij jou in de buurt zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zag een paar dagen geleden nog agenda's die goedkoper aangeboden werden van 2015 [maar waar...?]. Dat moet ook lukken voor het schooljaar '14/'15.

Heb je al bij warenhuizen in de uitverkoop gekeken? Hema / V&D / Bijenkorf, maar ook bij kleine kantoorboekhandels of sigarenwinkels moet dit lukken, vraag eens bij de eigenaar / verkoopster of ze inderdaad teruggestuurd worden, dan wel weggegooid / vernietigd. Of zelfs weggegeven misschien.

Antwoord

Online kun je zo bestellen bij de Hema [zie de link], je hebt nog keus uit 3 verschillende en zelfs nog eentje [4e] waar je zelf je agenda maakt met foto's etc.

http://schoolartikelen.hema.nl/productoverzicht/

Geen probleem dus: bestellen maar!

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat gebeurt er met oude agenda's?
Die worden in de uitverkoop nog eens aangeboden voor een lagere prijs soms, maar totdat ze op zijn wel aangeboden, tenminste bij mijn sigarenboer.
Weggooien kan altijd nog en iedere euro is er een tenslotte...