De districtsinspecteurs van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) zijn Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA). Het houdt in dat zij speciale strafrechtelijke bevoegdheden hebben, zonder in dienst te moeten zijn van politie of Koninklijke Marechaussee. Hij of zij is specialist in een bepaald vakgebied. Wat je als BOA verdient is voornamelijk afhankelijk van de overheidsinstelling waarvoor je werkzaam bent en de functie die je bekleedt. Het salaris ligt gemiddeld rond de €2672 bruto per maand (maximaal plusminus € 3700,00) De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn afhankelijk van de overheidsinstelling waarvoor je werkzaam bent en van de functie.
https://www.justis.nl/producten/boa/boa-worden/
http://www.nationaleberoepengids.nl/Buitengewoon_Opsporingsambtenaar_(BOA)
Daarnaast heeft de Dierenbescherming vrijwilligersvacatures. Deze kunnen zijn voor districts- of afdelingsinspecteurs.
Als er een vacature is en je voldoet aan de voorwaarden kun je moeten solliciteren.
http://haaglanden.dierenbescherming.nl/nieuws/bericht/21589
De vereiste voor een districtsinspecteur bij de LID zijn o.a.:
1.minimaal HBO werk- en denkniveau en is in het bezit van een politiediploma of het diploma buitengewoon opsporingsambtenaar.
2. Kennis van de gangbare onderzoeks- en opsporingstechnieken en is het schrijven van gedegen rapportages.
Als afdelingsinspecteur werkt men op vrijwillige basis onder verantwoordelijkheid van één van de plaatselijke afdelingen van de Dierenbescherming in Nederland.
De vereiste voor een afdelingsinspecteur bij de LID zijn o.a.
1. Minstens MBO werk- en denkniveau.
2. De bereidheid zijn om, na akkoord van het afdelingsbestuur waaronder hij/zij ressorteert, een opleiding te volgen.
3. Kennis van de organisatie en werkwijze van "de Dierenbescherming";
4. Onderschrijving van de doelstellingen en principes van de Nederlandse Vereniging tot Bescherming van Dieren, "de Dierenbescherming".

Toegevoegd na 7 uur:
https://www.linkedin.com/groups/Afdelingsinspecteur-districtsinspecteur-bij-de-Landelijke-3146605.S.259335623