Bij welke studentenvereniging in Utrecht kun je lid worden, als je niet in Utrecht zelf studeert?

Een lidmaatschap aanvragen bij veel studentenverenigingen in Utrecht vereist namelijk een bewijs van inschrijving van de UU of HU.

Ik zelf studeer echter in Arnhem, maar woon, werk en sport vlak bij Utrecht, een studentenvereniging in Utrecht is voor mij dus vele malen praktischer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat bewijs van inschrijving van de UU of HU wordt natuurlijk alleen maar gevraagd, om te voorkomen dat niet-studenten lid worden, en lijkt mij er minder voor bedoeld, te controleren of je in Utrecht studeert.

Toch zullen ze je wel wat vreemd aankijken, als je vertelt dat je in Utrecht lid wilt worden en in Arnhem studeert. Je zou je af kunnen vragen of jij, en ook de vereniging er zo veel mee opschiet, omdat zo'n vereniging zich nu eenmaal richt op het Utrechtse studentenleven. Ik denk dat het een teleurstelling zal worden, omdat je altijd een "vreemde eend" zal blijven. Over Utrecht zul je aardig mee kunnen praten, maar over het Utrechtse studentenleven weet je nauwelijks iets.

Dit zal in ieder geval spelen bij de 7 grote studentenverenigingen in Utrecht. Er is een federatie van die 7 verenigingen, en als je dit toch per se wilt, dan zou je eens contact op kunnen nemen met de FUG via dit contactformulier.
http://www.fugutrecht.nl/contact

Dit is de website:
http://www.lidinutrecht.nl/node/32

Ze zullen daar vast weten, of het vereist is dat je in Utrecht studeert, en of er andere mogelijkheden zijn.

Het wordt natuurlijk anders, als je lid wordt van een studentenvereniging met een levensbeschouwelijke, sportieve, of ideele achtergrond. Denk aan christelijke verenigingen, studentenzeil- of studentenroei-verenigingen, of verenigingen met het doel integratie te bevorderen. Het accent zal daar minder op het specifieke Utrechtse studentenleven liggen.

Voor een vrij complete lijst van al die verenigingen, kun je hier terecht.
http://www.b9.nl/studentenverenigingen/utrecht.htm

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ook mijn punt, als ik ga stappen, doe ik dat over het algemeen in Utrecht, ik krijg dus meer mee van het Utrechtse studentenleven dan dat van Arnhem. Ik zal eens contact met een van die verenigingen opnemen! Bedankt voor je antwoord!