Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

op welk mbo niveau is mijn MMO-BD gewaardeerd?

Ik dien bij mijn huidige werkgever een MBO4 of vergelijkbaar te overleggen. ik heb in 1991 aan het Frans hals college te Haarlem de opleiding middelbaar middenstandsonderwijs richting BD afgerond met diploma. Wat is de huidige "waarde" van dit diploma in verhouding tot het huidige Mbo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
15.7K
Cgroot
10 maanden geleden
Het u ooit een antwoord gevonden... Ik Heb nu zelfde probleem met mijn mmo-c diploma iit 1993. Mogelijk nieuwe werkgever start mbo Rijnland mbo4 klas en mijn oide diploma zou niet eens mbo3 niveau nu zijn. Kan me dat echt niet voorstellen. Maar geen idee hoe ik daar achter kom

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het niveau van mmo-bd was lager dan die voor mmo-c. Terwijl mmo-c destijds het doorstroom niveau voor het hbo was en dus waarschijnlijk vergelijkbaar met het huidige mbo4.

Maar zo'n diploma van 25 jaar geleden zegt natuurlijk helemaal niets over wat je ondertussen allemaal hebt bijgeleerd en wat er in de wereld om ons heen is veranderd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding