Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik onder mijn concurrentiebeding uit, vanwege het aantal werkuren?

Ik werk bij een kapsalon als kapster. In mijn contract staat het concurrentiebeding dat ik niet bij een andere kapsalon mag gaan werken binnen een straal van 25 km. Maar ik kan bij mijn huidige werkgever alleen part-time werken. Nu wil ik graag full-time gaan werken. Kan ik om deze reden onder het concurrentiebeding uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K
Amadea
12 jaar geleden
Of je gaat de overige uren werken bij een kapsalon 30 km verderop...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij wil ze een volledige baan bij een andere salon, niet 2 banen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ja dat kan!

Alleen zul je het huidige contract moeten beeindigen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan je het beste aan je huidige werkgever vragen. Je hebt er namelijk ooit wel voor getekend. Vraag gewoon of je moeilijkheden krijgt als je ergens anders een aantal uren per week gaat werken. Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat je je uren aan mag vullen, maar je weet het nooit.

Ik vind een concurrentiebeding voor een kapper trouwens wel vreemd, het is nou ook weer niet zo alsof je zeer bijzondere, geheime kennis uit de ene salon naar de andere salon meeneemt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dit geval zal het om klanten gaan, dat ze niet haar huidige klanten meeneemt naar de nieuwe salon.
ronron1212
12 jaar geleden
Juist Jet
Hier zijn rechterlijke uitspraken over geweest. Daaruit blijkt dat een concurrentiebeding alleen dan rechtsgeldig is, wanneer de werknemer niet wezenlijk wordt beperkt, en wanneer de werkgever een goede reden heeft voor het concurrentiebeding.