Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben begonnen aan een hbo studie, wat moet ik vervolgens allemaal doorgeven aan DUO?

Ik weet de procedure zo ongeveer, maar ik heb mijn twijfels over de einddatum. Moet ik studiefinancieringen per jaar aanvragen? Bijvoorbeeld; van 1-09-2014 tot 31-08-2015, en dan voor het tweede jaar weer de startdatum en einddatum doorgeven of gewoon de gehele studieduur? Bijvoorbeeld: 1-09-2014 tot 31-08-2018? Ik vraag dit in verband met de zomervakanties.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
619

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Studiefinanciering vraag je aan voor de gehele duur van je studie, dus je geeft de datum van afstuderen op. In de zomervakantie kun je er online (via mijn duo) voor zorgen dat bijvoorbeeld je studiefinanciering tijdelijk wordt omgezet van uitwonend naar thuiswonend of kan je hem zelfs tijdelijk stop zetten.
Als je dit jaar bent begonnen met je studie kun je nog maximaal vergoeding krijgen voor je bachelor. Een eventuele master valt onder de nieuwe regels (het sociaal leenstelsel).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding