voor hoeveel mbo opleidingen mag je aanmelden?

Ik zou graag willen weten voor hoeveel MBO opleidingen je mag aanmelden. Tevens heb ik nog een vraag.. Wat nou als je misschien een verkeerde opleiding hebt gekozen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.7K

Antwoorden (1)

Er is geen wettelijke beperking voor het aantal opleidingen waar je je voor mag inschrijven. Sommige ROC's hanteren echter wel een maximum van bijvoorbeeld 2 opleidingen. Dat is per school verschillend. Het is in ieder geval beter om je bij verschillende opleidingen in te schrijven, zeker als er sprake is van inloten.

Als je een verkeerde opleiding hebt gekozen, kun je in principe nog tot 1 oktober wisselen. Dat is namelijk de teldatum die voor het ministerie geldt en veel opleidingen zullen daarna geen leerlingen meer aannemen, omdat zij daar dan geen geld voor krijgen. Als er een februari instroom is, dan kun je je daar wel weer voor inschrijven. Je hebt de mogelijkheid tot maximaal 4 maanden overbrugging van studiefinanciering te krijgen, dus dat red je dan precies (1 oktober - 1 februari).
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er wordt niet geloot voor MBO opleidingen, wel kunnen ze gewoon vol zijn.