Wat wordt er bedoeld met: sollicitatieprocedure. Stagevergoeding conform CAO?

Ik kan me vandaag inschrijven voor een stage voor mijn opleiding. Ik heb de keuze uit aardig wat stages, maar bij een staat bij vaardigheden: Sollicitatieprocedure. Stagevergoeding conform CAO.

Ik vind het een beetje onduidelijk, maar misschien ligt dat wel aan mij. Betekent het gewoon zoals het er staat; dat je een stagevergoeding krijgt? (dus een vast maandbedrag?)

En wat is dan een sollicitatieprocedure? Dit staat namelijk ook maar bij een paar stages.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Daarmee wordt bedoeld dat je om stage te kunnen lopen een sollicitatieprocedure moet doorlopen, dus brief schrijven en uitgenodigd worden voor een gesprek en evt aangenomen. Stagevergoeding conform CAO is wat er in het CAO staat over deze vergoeding. Kan je opzoeken in het CAO van de tak waar je gaat werken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een sollicitatieprocedure houdt gewoon in dat je moet solliciteren om de stage te kunnen krijgen, dus een sollicitatie/motivatiebrief schrijven en eventueel aanvullende rondes met een gesprek e.d.

In een cao (collectieve arbeidsovereenkomst) staat van alles over de arbeidsvoorwaarden die gelden voor de bedrijfstak waarin jij stage gaat lopen. Dit gaat dan bijvoorbeeld over loon en werktijden.

Bij het lopen van stage is (meestal) een stagevergoeding niet verplicht. Veel bedrijven kiezen er wel voor een (kleine) vergoeding te geven; je zet je tenslotte (als het goed is) in voor het bedrijf en daar hebben zij voordeel bij. In dit geval volgen ze de cao wat betreft de hoogte van de stagevergoeding (vergelijkbaar met overige bedrijven in dezelfde branche).