Wat zijn de toelatingseisen van het MIT?

Hallo ik wil graag aan het MIT (Massachusetts Institute of Technology) studeren, maar kan nergens toelatingseisen die duidelijk overeenkomen met de Nederlandse termen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (1)

Op de website van het MIT staat informatie over de toelating van gewone studenten (Freshmen and Transfers), de laatsten komen van andere universiteiten zonder al een graad te hebben behaald, Graduate, vervolgstudies voor inderdaad een grote variatie aan graden zoals M.Sc. en de doctorsgraad (Ph.D), en voor Professionals een apart aanbod. Graduates moeten een talentest afleggen om vast te stellen of men het Engels voldoende beheerst. Bij deze wereldberoemde technische universiteit is goed Engels op alle niveau's een van de vereisten. De speciale website voor de toelating dwingt buitenlandse geïnteresseerden feitelijk al om hun kennis van Engels op peil te hebben. De toelatingseisen bij het MIT zijn zwaarder dan die bij de meeste Nederlandse en Belgische universiteiten. Men laat elkaar jaar slechts 150 undergraduates toe.