Wat zijn je rechten en plichten als werknemer na het beeindigen van een CAO?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan of je ontslag hebt gekregen of dat je ontslag hebt genomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja het is voor een werkstuk, dus ik zou dat graag van beide te weten willen komen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ontslag krijgt dan krijg je een ww uitkering,maar het ligt er ook aan waarom je ontslag gekregen hebt.
Is het jouw schuld doordat je bijvoorbeeld iets gestolen zou hebben dan ben je verwijtbaar werkeloos en kan het zijn dat je geen ww krijgt of je krijgt wel ww maar met een strafkorting.
Tevens ben je verplicht om te blijven solliciteren. Neem je zelf ontslag,dan kun je ww wel op je buik schrijven want dan krijg je niets,je kunt hierop bijstand aanvragen en je zal deze wel krijgen,maar ook met een strafkorting omdat jet verwijtbaar werkeloos bent.
Ook met een bijstandsuitkering blijf je je sollicitatieplicht houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartstikke bedankt Maria16!

Het beste antwoord

Het beindigen van een cao is iets anders als ontslag. Bij ontslag is et ontbinding van 1 arbeidsovereenkomst, de jouwe.

Bij het beeindigen vanveen cao wil dat zeggen dat de termijn van een
Collectieve Arbeids Overeenkomst is afgelopen.
Dit heeft meestal geen invloed op de individuele werknemer.
Het betekend dat de vakbonden dan weer (meestal al voor het aflopen) moeten overleggen met de werkgevers om nieuwe afspraken te maken voor de volgende CAO.