Heb je wiskunde B nodig voor een HBO opleiding informatica? (met economie & maatschappij profiel)

Als dit zo is zou ik naar een andere klas moeten. Ik bedoel meer is dit verplicht dan is dit nodig.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dat is bij de meeste HBO scholen niet verplicht. Havo Cultuur & Maatschappij met wiskunde A of B Economie & Maatschappij Natuur & Gezondheid Natuur & Techniek Vwo Cultuur & Maatschappij Economie & Maatschappij Natuur & Gezondheid Natuur & Techniek Hogescholen kunnen afwijkende of aanvullende eisen stellen; informeer bij de hogeschool van jouw keuze dus goed naar de toelatingsvoorwaarden.

Bronnen:
http://www.carrieretijger.nl/opleiding/tec...

Lijkt me wel handig. Ik ga technisch informatica doen na dit jaar (zit in havo 5) en ik weet zeker dat ik het echt nodig heb. Als jij straks een formule moet programmeren is het handig om te weten hoe je die kan vereenvoudigen enzo. Toegevoegd na 1 minuut: En als je met GUI's gaat werken is het ook verstandig om wat ruimtelijk inzicht te hebben. By the way, sinus en cosinus zal je heel veel moeten gebruiken (met radialen) en volgens mij krijg je dat niet bij wiskunde A.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100