Ik ben 16 jaar en wil gaan werken als zaterdagbezorger bij Post NL. Op hun site staat dat je dan € 3,02 bruto per uur verdient. Hoeveel is dat netto?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Wanneer je nog zo jong bent, en relatief weinig verdient is bruto bijna netto, zeker als je kiest voor loonheffingskorting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad is bruto zo goed als gelijk aan netto. Over het algemeen wordt de heffingskorting die je krijgt automatisch toegekend, maar je zou het voor de zekerheid ff kunnen checken bij een sollicitatiegesprek oid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij iedere werknemer moet je een loonbelasting verklaring invullen, dit is het blauwe formulier wat je krijgt als je al je gegevens geeft. Hierop moet je aangeven of je nog andere baantjes hebt en of je ervoor kiest om bij de desbetreffende werkgever de loonheffing wil toe laten passen. Dit gaat dus niet automatisch.